The Final Countdown

19 augustus 2013 - America, Nederland

Hoi allemaal!

Hier issie dan, onze reisblog voor de komende 5 maanden. Vandaag schrijf ik (Loes) een stukje, maar de komende maanden zullen we denk ik om en om een beetje onze ervaringen beschrijven :)

The final countdown is dan echt begonnen, vrijdagmorgen vliegen we vanaf Schiphol naar Frankfurt, daar zullen we een paar uurtjes moeten overbruggen alvorens we naar Vancouver vliegen. Daar komen we lokale tijd rond 2 uur 's middags aan.

Iedereen vraagt of we er al klaar voor zijn, maar persoonlijk heb ik het gevoel dat dat totaal niet zo is. Praktisch gezien hebben we alles goed op een rijtje hoor, geen zorgen, dat moet ook wel bij een land als Canada. Maar qua voorbereiding van wat ons/mij daar te wachten staat denk ik dat we gewoon af moeten wachten. Hoe de cultuur, de mensen en het dagelijks leven zijn dat kunnen we ons niet echt voorstellen. Voor mij voelt het vooral nog erg onwerkelijk omdat ik nog niet weet hoe mijn concrete leven daar zal zijn totdat ik een baan heb. Dat maakt het leuk, maar soms ook wel erg spannend! Om eerlijk te zijn: sometimes it scares the shit out of me, zoals ze dat in het Engels zo mooi uitdrukken.

We hebben al besloten dat we na aankomst meteen maar vast de stad in moeten om een dekbed, wat andere benodigdheden en eten te gaan kopen, zodat we zo lang mogelijk wakker kunnen blijven en zo min mogelijk last gaan hebben van de jetlag. Het is in Vancouver 9 uur vroeger dan hier in NL, dus als we daarom 2 uur 's middags aankomen is het in Nederland al 11 uur 's avonds. Zoals de meesten van jullie al weten hebben we al een appartementje, middenin het centrum nog wel! Wat een heerlijk gevoel om niet nog op kamerzoektocht te hoeven gaan zoals in Londen. Wat de meesten van jullie ook nog weten van Londen, is dat ik enorm slecht ben in het kort en bondig houden van verhaaltjes -hihi oeps- maar ik doe echt mijn best jongens en meisjes!

Om nog even een algemene aanname uit de wereld te helpen: nee, in Vancouver zelf gaan we het he-le-maal niet koud krijgen. Het is er gemiddeld zelfs minder koud dan in Nederland, alleen wel veeeeeeeeeeeeel natter. Zodra we vanaf half december gaan reizen zullen we het thermo-ondergoed zeker wél nodig hebben ;)

Dan nog een bedankje aan iedereen die afgelopen zaterdag op het afscheidsfeestje was, ik vond het ontzettend leuk om jullie allemaal nog even te zien :) Ook de afscheidsdag in Steenwijk was erg geslaagd! En Maartje en Lukas, bedankt voor een fijne avond zo op de voorlopig laatste Nederlandse zondag :)

Wat hebben we toch een geluk met zoveel lieve familie/vrienden -ja, dat mag best eens gezegd worden-!

Nou, nu maar weer verder met verzekeringspolissen uitprinten, 100x checken of we ons paspoort hebben, oja en hoe zat dat nou ook alweer met dat sofi-nummer, haren laten knippen, naar de tandarts en dan nog 5 maanden in 1 koffer krijgen, HELP!

Als je op de hoogte wilt blijven van onze avonturen dan kun je rechts bij MAILINGLIJST je emailadres intypen en op 'aanmelden' drukken en dan krijg je automatisch een melding in je mailbox wanneer we een nieuw verhaal geplaatst hebben.

Groetjes en veel liefs,

Loes en Wouter

P.S. Deze website herkent America in Nederland niet, dus ik ben benieuwd wat hij er voor locatie van maakt...

1. Jolanda:
    19 augustus 2013
    Veel plezier...geniet zoveel je kunt..en schrijf mooie verhalen..kunnen we meegenieten!
    Fijne reis...groetjes uit vors
  2. Maartje:
    20 augustus 2013
    Leuk! Ik heb me bij deze aangemeld voor jullie mailinglijst..
    Succes nog met praktische voorbereidingen en laat de rest strakjes maar lekker over jullie heenkomen!
    Liefs,
  3. Pap en mam:
    20 augustus 2013
    Poeshka en Wouter, wij wensen jullie een geweldige ervaring in Vancouver toe. We gaan jullie verschrikkelijk missen, maar dat weegt niet op tegen hoe hard we jullie dit samen gunnen.
    Geniet!!! Dikke kus.
  4. Wouter's mom:
    26 augustus 2013
    De kop is eraf. Jullie weten nu waar je terecht zou komen.
    Ik wens jullie heel veel fantastische indrukken, ervaringen en geluk.
    Dikke afstandsknuf.
  5. Wouter's mom:
    26 augustus 2013
    Oh, en trouwens, Loes: ik heb altijd enorm genoten van je verslagen vanuit Londen. Dus geen idee wat je bedoelt met het kort en bondig houden;)))
  6. Theo en nel:
    27 augustus 2013
    Hoi Loes en Wouter
    We hebben al vernomen dat jullie goed zijn aangekomen.
    En nu maar lekker genieten van alle nieuwe indrukken die jullie nu zullen krijgen.we kijken nu al uit op je mooie verhalen.
    let goed op elkaar en lieve groetjes Theo en Nel.
  7. Elly:
    2 september 2013
    Wouter en Loes, wat een geweldige ervaring ligt er voor jullie; geniet ervan met volle teugen!
  8. Marianne brandsema:
    5 september 2013
    Geniet er van, maak mooie plaatjes! Maar maak die plaatjes vooral ook in je hoofd en hart door het land en de ervaring helemaal te beleven!
  9. Pap en mam:
    9 september 2013
    wij willen verhalen, wij willen verhalen.
    wij willen foto's, wij willen foto's.
  10. Richarda le duc:
    9 september 2013
    Jaaaaah, ik wil graag op de hoogte blijven!
  11. Yvonne craenmehr:
    9 september 2013
    Hello Loes en Wouter, goed aangekomen gesetteld en nu begint het echte werk!!Maar geniet ervan!! En ik sluit me volledig aan bij de woorden van Pa en Ma!!
    Verhalen en foto`s graag! Grusse XX Yvonne C.
  12. Jeannette:
    12 september 2013
    Hoi Loes en Wouter,
    Enne, hoe is het leven in Canada? Hebben jullie je plekje al een beetje gevonden? We horen graag hoe het jullie vergaat en via Pa en Ma blijven we ook op de hoogte!
    Maak er samen wat van!!
    Groetjes, Jeannette
  13. Yvonne Janssen:
    27 september 2013
    Hoi Loes en wouter,
    We zijn net terug van vakantie. En snel even je verhaal gelezen.
    We hopen echt dat jullie het geweldig krijgen daar samen, en dat vooral jij Loes er toch ook kunt wennen.
    Het is jullie gegund om zoiets moois mee te maken.
    heel veel plezier en succes met alles wat op jullie pad komt.
    Heel veel groetjes uit Horst.
    Theo en Yvonne en de club van 6.